CZ | EN

Trénink pro štíhlou linii

Tyto tréninky nejsou určeny pouze pro ženy, ale budou zajímat všechny ty, kteří si chtějí udržet štíhlou a zpevněnou postavu anebo chtějí "shodit dolů nějaké to kilo".

Rotace

Účelem takových tréninků je přivést tělo do stavu kdy pracuje převážně v aerobní zóně a spotřebovává tak ke své práci zejména energii uloženou v tělesných tucích. Cvičíme podle tepové frekvence (TF) a její správnou výši si v ideálním případě "hlídáme" pomocí Sporttesteru na měření tepové frekvence. Ideální rozmezí pro aerobní cvičení je mezi 60-80% maximální tepové frekvence (MTF) kterou obecně počítáme z jednoduchého vzorečku koeficient 220 - náš věk. (Příklad: 30 letá cvičenka, 220-30=190MTFx70%=133TF) To je pro ni ideální tepová frekvence při které pokud je prováděna dostatečně dlouho (více než 30 min) začně její tělo efektivně a převážně "spalovat tuky". Takové tréninky se vyznačují vysokou intenzitou a kratšími pauzami mezi jednotlivými cviky, či skupinami cviků, ale naopak cvičíme s lehčími zátěžemi . Při těchto typech tréninků (záleží vždy na úrovni naší trénovanosti) cítíme prohřátí organismu, pocení při tréninku až "zadýchání" při vyšší intenzitě. Často o podobných trénincích mluvíme jako o "aerobních", nebo "cardio" - pokud jsou cvičeny s nižší intenzitou a na nižší TF (50-55% z MTF).

Mezi takové tréninky řadíme různé typy aerobních a kondičních tréninků založených na velmi vysoké intenzitě a relativně krátkém trvání tréninku (okolo 45 min), při kterém cvičíme s poměrně lehkou zátěží. Dále lehká až středně těžká aerobní cvičení na "výdrž", spalování tuků a rozvoj kardiovaskulární kondice (srdeční a oběhové). Patří sem také různé formy kruhových tréninků. Při cvičení využíváme nejem stroje a činky, ale i další pomůcky jako jsou míčky, gumy, medicinbaly, TRX, BOSU a jiné.

Aby byl takový trénink dostatečně efektivní, měl by podle intenzity cvičení trvat mezi 45-60min, (pokud je ten den doplněn o další aerobní aktivity postačí 35 min) a alespoň 2-3x týdně.


Pokud hodláme redukovat tělesnou hmotnost uloženou v podkožním tuku, je třeba si uvědomit, že musíme vydat více energie nežli přijmeme formou vyvážené racionální stravy (negativní energetická bilance). Potravinové doplňky například na bázi  karnitinu nám pomohou ( za předpokladu dostatečného tréninku) efektivněji spalovat tukové zásoby. Zde bych však varoval před drastickými dietami, příliš velkým rozdílem v energetické bilanci a příliš rychlým úbytkem tělesné hmotnosti!

 

Visual Element